Ministerul Finanțelor propune modificarea modelului și conținutului Formularului 112

Ministerul Finanțelor (MF) a publicat, pe site-ul instituției, un proiect de ordin comun al MF, Ministerului Muncii și Protecției Sociale și Ministerului Sănătății pentru aprobarea modelului, conținutului, modalității de depunere și de gestionare a Declarației privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate. Inițiatorii precizează, în referatul de aprobare, că „necesitatea elaborării proiectului de ordin comun se impune ca urmare a modificărilor legislative adoptate de Parlamentul României și de Guvernul României, în domeniul legislației fiscale, precum și celor în domeniul asigurărilor sociale, în sensul adaptării corespunzătoare a modelului și conținutului formularului 112 Declarație privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate și a instrucțiunilor de completare ale acestuia”.

Declarația privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate cuprinde atât informații privind obligațiile fiscale ale contribuabililor, cât și informații necesare stabilirii prestațiilor sociale potrivit legislației specifice, acordate de Casa Națională de Pensii Publice (CNPP), Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS), Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) și Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS).

Proiectul de act normativ vizează modificarea Formularului 112 în temeiul următoarelor acte normative:  Legea nr. 296/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal; ▪ Legea nr. 298/2020 pentru completarea Legii nr. 53/2003 – Codul muncii; ▪ OUG nr. 226/2020 privind unele măsuri fiscal-bugetare și pentru modificarea și completarea unor acte normative și prorogarea unor termene; ▪ OUG nr. 3/2021 privind unele măsuri pentru recrutarea și plata personalului implicat în procesul de vaccinare împotriva COVID-19 și stabilirea unor măsuri în domeniul sănătății. De asemenea, demersul are la bază și necesitatea actualizării anexelor și instrucțiunilor de completare, în funcție de problemele semnalate din practică.

Citiți mai multe în CECCAR Business Magazine