Este a XIX-a ediție a acestei lucrări
Miercuri, 29 septembrie, a avut loc lansarea lucrării Carta Albă a IMM-urilor din România 2021, ediția a XIX-a, realizată de Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR), în parteneriat cu Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT). „Lucrarea reprezintă cea mai aprofundată analiză a sectorului IMM din România ce prezintă situația de ansamblu a mediului de afaceri în anii 2020 și 2021, impactul COVID, dificultățile cu care se confruntă IMM-urile, nevoile și sursele lor de finanțare, modalitatea în care inovează, intenția de accesare de fonduri nerambursabile sau criteriile de care țin cont în alegerea partenerului de business, constituind baza pentru propuneri de strategii cu privire la viitoarele direcții de susținere și dezvoltare ale mediului de afaceri românesc”, au specificat oficialii CNIPMMR.
Ediția din acest an a lucrării a relevat că principalele evoluții contextuale cu influență negativă asupra activității IMM-urilor au fost, în intervalul analizat: ▪ pandemia de coronavirus (67,74% dintre respondenți); ▪ birocrația excesivă (39,96%); ▪ predictibilitatea redusă a mediului pentru IMM-uri (39,61%); ▪ politicile statului de sprijinire a firmelor și populației in contextul actual (38,53%); ▪ insuficienta capacitate a instituțiilor de a gestiona problemele economice (34,41%).
Între dificultățile majore cu care se confruntă IMM-urile, respondenții au indicat: ▪ incertitudinile evoluțiilor viitoare (aspect semnalat în 51,08% dintre IMM-uri); ▪ scăderea cererii interne (46,59%); ▪ pregătirea și menținerea personalului (43,55%); ▪ birocrația (41,94%); ▪ concurența neloială (40,86%); ▪ creșterea nivelului cheltuielilor salariale (35,66%); ▪ fiscalitatea excesivă (30,82%); ▪ întârzieri la încasarea facturilor de la firmele private (27,06%); ▪ inflația (27,06%).
Un alt aspect relevant al lucrării este că doar 7,90% dintre organizații au estimat că evoluția mediului de afaceri va fi favorabilă dezvoltării businessurilor lor.
Citește mai multe în CECCAR Business Magazine.