Ministerul Finanțelor a lansat în consultare publică proiectul de OUG privind administrarea, funcționarea și implementarea sistemului național privind factura electronică RO e-Factura și factura electronică în România. Potrivit inițiatorilor, promovarea actului normativ va conduce la o productivitate crescută (atât în sectorul public, cât și în cel privat), scăderea evaziunii fiscale, la creștere economică, reducerea costurilor administrației publice și a companiilor și încurajarea antreprenoriatului pentru dezvoltarea de sisteme informatice interoperabile.
Ministerul Finanțelor precizează, în Nota de fundamentare, că implementarea facturii electronice este un obiectiv asumat și prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), în cadrul Componentei 3.1. „Reforma sistemului financiar-fiscal și a sistemului de pensii”, respectiv Reforma ANAF prin digitalizare, fiind prevăzut faptul că la nivelul administrației fiscale va fi dezvoltat pe deplin în următorii ani un sistem de management integrat al riscului. „Unii dintre primii pași asumați a fi întreprinși se referă la dezvoltarea și diversificarea surselor de informații ce vor sta la baza creării registrului electronic al riscurilor fiscale. Alături de pașii deja întreprinși în acest sens, prin demararea proiectelor referitoare la conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic la sistemul informatic gestionat de către Ministerul Finanțelor, respectiv introducerea sistemului de raportare a fișierului standard de control fiscal SAF-T (Standard Audit File for Tax, standard dezvoltat de OCDE), implementarea sistemului național privind factura electronică RO e-Factura este un pas fundamental pentru realizarea cu succes a reformei amintite”, precizează MF.
Citește mai multe în CECCAR Business Magazine.